T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / YENİMAHALLE - Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi

Akıl Oyunları İle Eğlenceli Yolculuk

About the project

Proje hakkında
Günümüzde analitik düşünme, akıl yürütme, yaratıcı ve hızlı düşünmenin öğrencilerin çok yönlü gelişimine olan katkısının farkında olarak, öğrencilerimizi zekalarının gelişmesine katkıda bulunmak için satranç, mangala,reversi,kulami ve pentago oyunlarını tanımak ve öğrenmek.

HEDEFLER
Öğrencilerin zeka gelişimlerine katkıda bulunmak
İlgili dersleri daha eğlenceli hale getirmek
Kazanılan bilgi ve becerileri günlük hayata aktarmak.
Yerel ve ulusal düzeyde düzenlenecek akıl oyunları turnuvalarına katılım sağlama ve başarı elde etme.

ÇALIŞMA SÜRECI
1-Belirlenen oyunları tedarik edeceğiz.
2-Oyunun kurallarını öğreneceğiz.
3-Oyunu öğrendikten sonra sınıf ya da okul içi turnuvalar düzenleyeceğiz.
4-İlçe-il turnuvalarına katılım sağlayacağız.

BEKLENEN SONUÇLAR
Öğrencilerin zeka gelişimlerine katkıda bulunmak
Akıl yürütme, hızlı ve analitik düşünme becerileri geliştirme

AIMS

Öğrencilerin zeka gelişimlerine katkıda bulunmak,
İlgili dersleri daha eğlenceli hale getirmek, Öğrencilerin akıl yürütme, hızlı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme.
Edinilen bilgi ve becerileri gündelik hayata aktarma.

WORK PROCESS

01-11/10/2019 Projeye ortaklar dahil etme ve proje ortaklarının tanıtılması.
14-22/10/2019 Proje logosu tasarımı ve seçimi.
23-31/10/2019 Projede belirlenen akıl oyunlarının okulumuzun imkanları doğrultusunda tedarik edilmesi.
01-29/11/2019 Oyunların tanıtılması,oyun kurallarının öğretilmesi ve okul içi alıştırma çalışmaları.
02-06/12/2019 Akıl oyunları panosu hazırlama ve yapılan çalışmaları panoda sergileme.
09-27/12/2019 Okul içi Akıl Oyunları turnuvası düzenleme.
01/01/2020-29/02/2020 Okul içi Akıl Oyunları etkinlikleri ve ilçe turnuvalarına hazırlık yapılarak katılım sağlanması.
01-31/03/2020 Okul içi Akıl Oyunları etkinlikleri ve il turnuvalarına hazırlık yapılarak katılım sağlanması.
Etkinlikler sonunda öğretmenlerimizin yaptığı etkinlikleri kendi padletinde paylaşması.
Proje sonunda learning.org uygulaması ile ortak ürün(bulmaca)ortaya koyma
Sene sonuna kadar yapılan faaliyetlerin pano,afiş,el ilanı gibi materyallerle yaygınlaştırma çalışmaları yaparak projenin sonlandırılması.

EXPECTED RESULTS

Öğrencilerin zeka gelişimlerine katkıda bulunmak,
Öğrencilerin sosyal gelişimine katkıda bulunma,
İlgili dersleri daha eğlenceli hale getirmek, Öğrencilerin akıl yürütme, hızlı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme. Satranç,reversi, kulami, pentago ve mangala oyunlarını kuralına uygun oynayabilmek.
Öğrenilen bilgi ve becerileri günlük hayata aktarma.
Twinspace oluşturulması.
Blog, facebook, eba haber gibi yaygınlaştırıcı materyaller ortaya koyma.
Etkinlikler sonunda öğretmenlerimizin yaptığı etkinlikleri kendi padletinde paylaşması.
Proje sonunda learning.org uygulaması ile ortak ürün(bulmaca)ortaya koyma

05-01-2021

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.01.2021 - Güncelleme: 05.01.2021 11:17 - Görüntülenme: 434
  Beğen | 1  kişi beğendi