T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / YENİMAHALLE - Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi

FELSEFE ISIRIKLARI

 

09-12-2020

 

 FELSEFE ISIRIKLARI

 

 

PROJENİN AMACI:

Hayat, her şeyi içine alabilen bir kavramdır. Felsefe, hayata ait temel meselelere sorgulayıcı, temellendirici ve eleştirel açıdan yaklaşan bir düşünme alanıdır. Felsefenin bireylerin kendini tanıması ve geliştirmesindeki rolü yaşadığımız dijitalleşme ve küreselleşme çağında daha da ön plana çıkmıştır. Çünkü felsefe her alanda gerçekleştirdiği ısırıklarla bir kültürel bakışı ve zihinsel etkinliği ifade eder. Bu projede felsefeye ilgi duyan, düşünen ve sorgulayan aynı zamanda güncel sorunlarla ilgilenen öğrencilerimizle günümüzdeki olayların ve bilimdeki gelişmelerin felsefede nasıl ele alındığı ve tartışıldığı incelenecektir. Yapılacak etkinliklerle felsefenin temel sorunları hakkında düşünebilmelerini, okuma, anlama ve yorumlayabilme becerisi kazanmalarını, düşündüklerini temellendirebilmelerini, felsefi bir dille, felsefe kavramlarını kullanarak yazı yazabilmelerini, felsefeyi yaşamı anlamlandırma noktasında hem kendilerini hem de dünyayı yeniden keşfetmelerini sağlamayı amaçlamaktayız. Ayrıca yaratıcı düşünme ve araştırma yeteneklerini geliştirebilmelerini, kendilerini ve çevrelerini sorgulayabilmelerini, konulara çok yönlü bakabilme tutumu kazanabilmeleri noktasında her ay öğrencilerle bu projede örnek siyaset, etik, sanat vb. alanlarda felsefi bir problem üzerinden farklılaştırma ve zenginleştirme teknikleri ile  21.yy becerilerinin desteklendiği yöntemlerle okuma, anlama, tartışma ve yazma çalışmaları yapılacaktır.

About the project

Hayat, her şeyi içine alabilen bir kavramdır. Felsefe, hayata ait temel meselelere sorgulayıcı, temellendirici ve eleştirel açıdan yaklaşan bir düşünme alanıdır. Felsefenin bireylerin kendini tanıması ve geliştirmesindeki rolü yaşadığımız dijitalleşme ve küreselleşme çağında daha da ön plana çıkmıştır. Çünkü felsefe her alanda gerçekleştirdiği ısırıklarla bir kültürel bakışı ve zihinsel etkinliği ifade eder. Bu projede felsefeye ilgi duyan, düşünen ve sorgulayan aynı zamanda güncel sorunlarla ilgilenen öğrencilerimizle günümüzdeki olayların ve bilimdeki gelişmelerin felsefede nasıl ele alındığı ve tartışıldığı incelenecektir. Yapılacak etkinliklerle felsefenin temel sorunları hakkında düşünebilmelerini, okuma, anlama ve yorumlayabilme becerisi kazanmalarını, düşündüklerini temellendirebilmelerini, felsefi bir dille, felsefe kavramlarını kullanarak yazı yazabilmelerini, felsefeyi yaşamı anlamlandırma noktasında hem kendilerini hem de dünyayı yeniden keşfetmelerini sağlamayı amaçlamaktay

AIMS

- Öğrencileri motive etmek ve onların yaratıcılıklarını geliştirmek
- BİT ile temel becerilerini geliştirmek
- Diğer BİLSEM'lerdeki arkadaşlarıyla iş birliğini sağlamak
- Diğer İl ve ilçeler hakkında bilgi sahibi olmak
- Web 2.0 araçlarını kullanarak yenilikçi yaklaşımlardan haberdar olmak
- Öğrencilerin yeni arkadaşlıklar edinmesine katkı sağlamak
- İletişim ve iş birliği kurmak
- Bu çalışmaların sonucu ortaya çıkacak ürünler öğrencilerin kişilik gelişimine katkı sağlanacağı gibi, sosyal ve iletişim becerilerini de geliştirecektir.
- Felsefenin temel sorunları hakkında düşünebilme, okuma, anlama ve yorumlayabilme becerisi kazanma, düşündüklerini temellendirme, felsefi bir dille, felsefe kavramlarını kullanarak yazı yazabilme, felsefeyi yaşamı anlamlandırma çabasında kullanabilme ,yaratıcı düşünme ve araştırma yeteneklerini geliştirebilme, kendilerini ve çevrelerini sorgulayabilme, konulara çok yönlü bakabilme tutumu kazanabilme, kendilerini ve çevrelerini anlama çabası içinde olma, s

WORK PROCESS

Proje süresince her ay belirli bir konuda Felsefi bir problem üzerinden Webinar çalışması yapılacak. Bu çalışmalar Felsefenin ısırıkları adlı bir e-kitapçığa dönüştürülecektir.
KASIM: Proje katılımcı öğretmenlerin ve öğrencilerin sisteme girişi sağlanacak. Gönüllü velilerin misafir girişleri yapılacak. Her bir katılımcı öğretmen kendini ve kurumunu tanıtacak. Her öğrenci ve misafir, giriş yaparak kendilerini tanıtacak ve neden bu proje katılımcısı olduklarını belirtecek. Katılımcı öğretmenler toplanarak proje izleme, uygulama ve değerlendirme modelinin belirlenmesi amacıyla proje ürün(rapor ve e-kitap) , iletişim, yaygınlaştırma ve sosyal medya, ölçme değerlendirme ekipleri kurulacaktır. Öğrencilere ve öğretmenlere uygulanacak ölçme ve değerlendirme araçları katılımcı proje ölçme değerlendirme ekibi tarafından belirlenecektir. Webinar toplantısı yapılarak katılımcıların tanışması sağlanacak. Her okul logosunu ve projenin afişini oluşturacak. Projenin logo seçimi için oylama yapılacak

EXPECTED RESULTS

Öğrenciler web 2.0 araçlarını kullanma, iletişim, yenilikçi yaklaşımlar ile ilgili beceriler kazanabilme,
Farklı Bilsemler de gerçekleşen eğitim uygulamaları hakkında fikir sahibi olma,
Bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilme,
Öğrencilerin başka Bilsemlerden öğrencileri tanıma ve işbirliği yapabilme
Web teknolojilerinin oyun ya da sosyal medya dışında eğitim amacıyla da kullanabileceğini fark etme,
Projede yer aldığı için derslere daha etkin katılma,
Proje yaygınlaştırma çalışmalarına katılma
Felsefenin temel sorunları hakkında düşünebilme, okuma, anlama ve yorumlayabilme becerisi kazanma, düşündüklerini temellendirme, felsefi bir dille, felsefe kavramlarını kullanarak yazı yazabilme, felsefeyi yaşamı anlamlandırma çabasında kullanabilme ,yaratıcı düşünme ve araştırma yeteneklerini geliştirebilme, kendilerini ve çevrelerini sorgulayabilme, konulara çok yönlü bakabilme tutumu kazanabilme, kendilerini ve çevrelerini anlama çabası içinde olma, siyaset,etik,ontoloji,epistemol

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.12.2020 - Güncelleme: 25.12.2020 14:08 - Görüntülenme: 637
  Beğen | 2  kişi beğendi

Etiketler :
eTwinning,