T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / YENİMAHALLE - Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi

KİTAPLAR CANLANIYOR

About the project

21. yüzyılın gerektirdiği üst düzey becerileri sadece okul duvarları içerisinde kazandırmak mümkün değildir. Bu becerilerin kullanılacağı alan gerçek dünyadır. Günümüz eğitim sistemi daha çok okul içinde öğrenilen bilgilerin gerçek dünyada kullanımını sağlamaya çalışmaktadır. Bu amaç doğrultusunda kullanılabilecek en etkili öğretim yöntemlerinden biri de otantik öğrenme yöntemidir. Otantik öğrenme; bir görev ve etkinlik gerçekleştirilmesini görev alan, bu etkinlik ve görev içinde etkin değerlendirmeler yapılarak oluşan bir öğrenme sürecidir. Bu öğrenmede hedeflenen öğrenci rolleri ise işbirliği içinde çalışma, yansıtma ve açık şekilde kendini ve durumları ifade edebilmektir.
Projemizin amacı ise otantik öğrenme yöntemi ile öğrencilerin okuma alışkanlıklarının geliştirilmesi, söz varlıklarının artırılması, değerler eğitimi kapsamında kendi aralarında hediyeleşme kültürünü geliştirmeleri, hazırlıksız konuşma yapabilmeleri ve yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

AIMS

"Kitaplar Canlanıyor Projesi" ile öğrencilerde;
1. Öğrencilerimizin okuma alışkanlığını geliştirerek söz varlığını artırmak,
2. Öğrencilerimizin kendilerine güven duymasını sağlamak ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek,
3. Birlikte çalışma ve dayanışma becerisi geliştirmek,
4. Hazırlıksız konuşma yapabilme ve yaratıcı yazma becerilerini geliştirmek,
5. Hazırlayacakları materyaller ve tasarımlarla özgün ürünler ortaya koymalarını sağlamak,
6. Değerler eğitimi kapsamında kendi aralarında hediyeleşme kültürünü geliştirmek,
hedeflenmektedir.

WORK PROCESS

1.Katılımcı üyelerle iletişime geçilerek WhatsApp grubu oluşturulması ve görev dağılımlarının yapılması (02.01.2021)
2.Sosyal medya hesaplarının açılması, afiş, logo ve pano çalışmalarının yapılması (10.02.2021)
3.Hediyeleşme işlemlerinin tamamlanması (31.01.2021)
4. Ortaklarla süreç değerlendirme toplantısının yapılması (07.02.2021)
5.Kitapların okunması (14.02.2021)
6.Öğrencilerin materyal tasarımlarını yaparak anahtar sözcükleri belirlemesi (07.03.2021)
7.Tasarlanan materyallerle online sergi oluşturulması (14.03.2021)
8. Sergilerin değerlendirilmesi için online toplantı yapılması (21.03.2021)
9.Öğrencilerin materyallerini video tasarımı yaparak anlatması, videoların birleştirilmesi, videoların diğer öğrenciler tarafından izlenmesi ve etkileşimli toplantıların yapılması (28.03.2021)
10. Öğrencilerin seçtikleri materyal ve anahtar sözcüklerden yola çıkarak kendi kitaplarını yazması (23.04.2021)
11. Proje değerlendirme toplantıları yapılarak projenin sonlandırılması (30.05.2021)

EXPECTED RESULTS

1. Öğrencilerimizin okuma alışkanlıkları gelişmesi ve söz varlıklarının artması.
2. Öğrencilerimizin kendilerine güven duygularının artması ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesi.
3. Birlikte çalışma ve dayanışma becerilerinin gelişmesi.
4. Hazırlıksız konuşma yapabilmeleri ve yaratıcı yazma becerilerinin gelişmesi.
5. Hazırlayacakları materyaller ve tasarımlarla özgün ürünler ortaya koyabilmeleri
6. Değerler eğitimi kapsamında kendi aralarında hediyeleşme kültürünün geliştirilmesi.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.01.2021 - Güncelleme: 18.01.2021 13:52 - Görüntülenme: 536
  Beğen | 3  kişi beğendi