Proje esas olarak çevre eğitimi üzerinedir. Küresel ısınma, kirlilik, geri dönüşüm, yenilenebilir enerji, ormancılık, çevre ile ilgili önemli gün ve tarihler gibi çevresel sorunlara odaklanır. Proje, öğrencilerin çevre sorunları hakkında farkındalıklarını ve bilgilerini artırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencileri çevre eğitim faaliyetlerine daha aktif bir şekilde katılmaya teşvik etmeyi hedefler.
Öğrenciler projeye aktif olarak katılacaklar. Aşağıdakileri yapabileceklerdir:
- çevre konusundaki farkındalıklarını ve bilgilerini geliştirecekler.
- çevre sorunlarını ve çözümlerini tartışın.
- dünyayı nasıl koruyabileceğimizi düşünün.
- sosyal ve kişisel gelişimlerini geliştirmek.
- eleştirel ve yenilikçi düşüncelerini geliştirmek.
- çevre sorunlarını, geri dönüşüm alanlarını, yeniden kullanılabilir
enerji çözümlerini, doğal alanları, farklı türleri gözlemleme fırsatına sahip olmak .
- dil becerilerini geliştirmek için ortak bir yabancı dilde İngilizce iletişim kurarlar.
- bilgi ve deneyimleri paylaşın.
Her okul, görevleri birlikte planlandığı gibi yapacaktır. Öğrenciler proje süresince sorumluluk alacak ve bazı işler yapacak. Aktiviteler aylık olarak yapılacaktır. Her okul, proje faaliyetlerinin materyallerini ikiz alana yükleyecektir. Her okul bu proje için ekip oluşturacak ve etkinlikler düzenleyecektir. Öğrencilerin twinspace kullanmaları amaçlanmaktadır. Projenin zaman tablosu:
- Öğrenciler proje için bir logo tasarlayacak ve paylaşacaklar. En iyi logo proje logosu olarak seçilecektir.
- Okullar şu anda yürüttükleri çevresel faaliyetleri paylaşacak.
- Okullar, ülkelerinin çevresel durumu hakkında bilgi paylaşacaklar
- Okullar, dünya su günü, dünya günü gibi önemli gün ve tarihlerle ilgili etkinlikler düzenleyecekler.
- Öğrenciler önemli tarihler konusunda afiş ve sunum hazırlayacaklardır.
- Okullar çevre konusunda kampanyalar düzenleyecek.