T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / YENİMAHALLE - Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi

Yenilikçi Tarih Öğretimi

About the project

Teknolojinin hayatımızın her alanına yön verdiği 21. yüzyılda tarih eğitiminde çağdaş ve yenilikçi standartlara ulaşılması için aktif öğrenme atmosferinde öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenme sürecine dâhil edilmesi artık bir zorunluluk halini almıştır. Öğrenme ve öğrenciyi merkeze alan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin uygulandığı bu yüzyılda öğrencilerin pasif olarak müfredattaki konuları ezberlemeleri değil, bir tarihçi gibi geçmişi anlamaları, yorumlamaları ve karşılaştırma yapmaları beklenmektedir.
Yeni öğretim programlarında, Tarihsel kavrama, sorgulama, araştırma, sorun analizi, yorum ve karar verme gibi tarihçilerin kullandığı yüksek düzeyde düşünme becerilerinin öğrencilere kazandırılmasına vurgu yapılmaktadır. Avrupa Tarih Eğitimciler Birliği Derneği EUROCLIO'nun tarih eğitiminde çok perspektiflilik, eleştirel düşünme, analiz etme, sorgulama, yorumlama, karar verme becerilerini geliştirmeyi hedeflemesi de bu amaçlarla benzerlik gösterir.

AIMS

Tarihsel kavram, süreç ve olguların öğretiminde, teknoloji destekli yöntem ve teknikler kullanarak tarih eğitimini zenginleştirme; daha kalıcı, etkili ve anlamlı öğrenme yaşantıları sağlama, öğrencilere tarihsel empati ve mekân algılama becerisi kazandırma ve öğrencilerde tarih bilinci oluşturmak amacıyla bu çalışma yapılmıştır.
Tarih derslerinde farkındalık oluşturma, öğrencinin ilgisini çekme düşüncesinden hareketle yapılan bu çalışma, öğrencilerde var olan Tarih dersi ezbere dayanır, Tarih dersinde öğrenci edilgen olmak zorundadır, Tarih dersinde teknoloji destekli yöntem ve teknikler çoğu zaman kullanılmaz ve Tarih dersleri genelde sıkıcı geçer düşüncesinin ortadan kaldırılmasını hedeflenmektedir. Öğrencinin aktif katılımını teşvik etmesi, üst düzey bilişsel aktiviteleri desteklemesi ve teknoloji kullanımını ön planda çıkarmak gibi yararlılıkları bulunan proje tabanlı öğrenme ile bu hedeflere daha kısa sürede planlı ve programlı ulaşılması amaçlanmıştır.

WORK PROCESS

Proje süreci 9 ay olarak planlanmıştır. ( Eylül – Mayıs ). Her ay iki etkinlik yapılması planlanmaktadır. Etkinlikler seçilirken Tarih dersi kazanımları esas alınmıştır. Etkinlikler, Tarih derslerinde Web 2.0 araçlarının kullanımı (Kahoot, Tagul, Canva, Logomaker, Timeline, jigsaw planet, Teammaker ), bilinen oyunların Tarih derslerine uyarlanması ( Jenga, Büyük Risk, Tombala,Tabu, Bilmece ) ve tamamlayıcı etkinlikler ( Tişört tasarımı, Flextangle,Learning apps online oyun hazırlama,Takvim hazırlama,Eskitme Kağıt çalışması, Crossword Forge ile bulmaca hazırlama) üzerine inşa edilmiştir.
Proje sürecinde proje ortağı öğretmenlere çeşitli webinarlar düzenlenerek bilgi verilecek. Ayrıca Öğrenci ve öğretmenlerin projeye süresince twinspace üzerinden paylaşım yapmaları teşvik edilecek ve forumların aktif kullanılması sağlanacaktır. Etkinlik sürecinde, proje üyelerinin fikirlerini almak için "Tricider" uygulaması, karışık okul takımı kurulması amacıyla "teammaker" uygulaması kullanılacaktır.

EXPECTED RESULTS

Tarih derslerinin işlenişinde hedeflenen sonuçlar; Öğretmen merkezli öğretim yöntem ve tekniklerinden vazgeçilmesi, öğrenci beklenti ve ihtiyaçlarına uygun hareket edilmesi, öğrenci beklenti ve ihtiyaçlarının ön planda tutulması, öğrencilere üretme ve ürettiğini sunma fırsatının sağlanmasına olanak sağlanması. Böylece Tarih dersine ilişkin öğrencilerde var olan olumsuz tablonun ortadan kalkması amaçlanmaktadır. Tarih bilincine ve vatan sevgisine sahip bireylerin yetişmesi önceliğimizdir.
Öğrencilerimizin, projede asli olarak sorumluluk almaları, bireysel, küçük gruplar ya da takım halindeki çalışmalarda sorgulayan–araştıran, analiz eden, karar veren mizaçta olmaları ve proje takviminde yer alan etkinlik ve ürünlerin sunulması beklenmektedir.
Tüm okulların okul panoları aktif olarak kullanılması, Eba'da her ay haber yayımlanması, Yerel basın da yaygınlaştırma etkinlikleri için kullanılması ve Tübitak 4006 Bilim Fuarında Yenilikçi Tarih Öğretimi adı altında sergilenmesi beklenmektedir.

05-01-2021

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.01.2021 - Güncelleme: 05.01.2021 10:58 - Görüntülenme: 887
  Beğen | 2  kişi beğendi